Het onderwijs is een inspirerende omgeving. In onderzoeksgroepen (lectoraten), projecten in de combinatie overheid-onderwijs-ondernemen-onderzoek. Onderzoeken en leren in en met de stad, op het gebied van de digitale wereld, toegankelijkheid van het recht, talent en kennis- en vaardigheden, en ondernemen. Als onderzoeker, docent, projectleider, lab-ontwikkelaar en lab-begeleider, ontwerper, auteur en procesbegeleider. Er is steeds wat te leren, iets (nieuws) te zien of te herontdekken en de wereld waarin we leven beter te begrijpen. Wanneer zien we elkaar?
Focusgebieden zijn
- interdisciplinair samenwerken
- ontwerpend onderzoek/design
- democratie, samenleving, maatschappij (ondernemen) en politiek
- toegankelijkheid van het recht
- de digitale wereld
Opdrachten o.a.
in-Visie heeft gewerkt met en voor: College van Bestuur, directies, afdelingen en teams, opleidingen, Academie, onderzoeksgroepen in verschillende kennisdomeinen, projecten, samenwerkingsverbanden (economische verkenningen, Drechtsteden, ICT-jobs Solution Lab Metropoolregio Rotterdam-Den Haag), Vereniging Hogescholen (visieontwikkeling hbo2020-2025).
- visie-ontwikkeling, strategische verkenning
- learning by doing business (onderzoek, leren in en met de praktijk)
- onderwijs(ontwikkeling): wicked problems, e-business, legal design, lerarenopleiding, communicatie
- docentprofessionalisering
- workshops, pressure cookers, hackathons
- subsidieaanvraag kennisaanvraag (hogescholen, mbo, universiteiten, private-partners)
- visitaties: voorbereiding en deelname m.b.t. OECD en opleidingen
in-Visie werkt in betaalde opdrachten, soms in gastcolleges en als opdrachtgever in projecten. Wat kunnen we voor elkaar betekenen?
in-Publicaties vind je diverse artikelen en boeken die uit de onderwijs- en onderzoeksomgeving zijn voortgekomen.