Ondernemen is de ene keer heel eenvoudig en praktisch: vraag-aanbod, produceren en leveren, afrekenen. De andere keer in beweging komen, op pad gaan, ontdekken en innoveren. Ondernemen is ook voortdurend dilemma’s adresseren, keuzes maken, consensus bereiken of op basis van praktische overwegingen het een voor het ander uitruilen. ‘Als ik het zo doe is dit het voordeel, als ik het anders doe, is dat het voordeel’. Met waarden als sociaal, rechtvaardig, duurzaam, economisch positieve balans, enzovoorts. Het is allemaal maar hoe je het bekijkt. Verbind de onderdelen tot een nieuw geheel.
in-Visie krijgt vaak de vraag: hoe doe je dat? En beantwoordt die samen.
in-Visie heeft samen met partners onderzoek gedaan naar keuzepatronen bij ondernemingen, wat maakt bedrijven succesvol, ook in crisistijd en hoe werk je interdisciplinair samen. De ene onderneming is beter in staat succesvol te zijn in een dynamische, complexe omgeving dan de andere. Hoe ga je om met onzekerheid, risico, veranderlijkheid, onduidelijkheid, complexiteit? Hoe blijf je innovatief en houd je aansluiting bij je doelgroepen? Hoe maak je informatie, producten en diensten toegankelijk?
Er zijn bedrijven die niet de klant centraal stellen, maar degene binnen het bedrijf die precies weet wat een klant nodig heeft. Er zijn bedrijven die vooruitkijken en -lopen met het volste vertrouwen iets te maken dat klant graag willen. Er zijn bedrijven die zo ingericht zijn dat ze steeds weer door goed en slim samen te werken voor elkaar krijgen wat de klant vraagt. Er zijn bedrijven die heel veel van het zelfde, heel goed steeds weer kunnen leveren. Wat je ook doet, zorg ervoor dat je afgestemd bent en je uitvoering goed geregeld hebt.
Wat ga je doen met in-Visie?
in-Visie helpt bedrijven die starten, bedrijven die willen veranderen, vanuit klantbehoeften willen innoveren, inzicht en toekomstperspectief willen ontwikkelen. Vooral door het denken daarover scherp te maken, te inspireren, te veranderen, te ondersteunen en te verlichten:
- in visie: inspiratie, trends & ontwikkelingen, visie-ontwikkeling, taal en beeld
- in strategie: positiebepaling, doelen en bedoeling, R&D en de uitvoering, organisatie
- in training: strategie, ontwerp, mindset, scenario’s, in-de-box en out-of-the-box-denken
- in publicaties: bedrijfstypologieën, succesfactoren, organisatie, digitale wereld
- in ontwerp: ontwerpsessies, begeleiding, coaching, reflectie
- in labs: lab ontwerp, ontwerp labs, processen, methoden, materialen en begeleiding
in-Visie laat je graag mooie, nieuwe, waarde- en betekenisvolle dingen zien die het de moeite van ondernemen waard maken. Uitzicht door inzicht.